Jumaat, 6 Disember 2013

Wajah Damai

Hari tuh time balik kampung
ada satu pagi time hujan renyai renyai
aku sebuk nak ikut Dia nak pi merokok
bawak anak aku,
belanja ice cream satu

so kitaorg lepak kat tasik depan Istana Seri Menanti tuh
Damai sangat
Tenang sangat
Segar sangat

Abis anak aku makam ice cream
usai si Dia isap rokok
kitaorg balik

time lalu depan umah
nampak bapak mertua aku tengah rilek depan umah
tersenyum nampak kitaorg lintas dalam keter
serasi dengan suasana amai damai hijau dalam keheningan hujan rintik  pagi tuh

time Dia nak pusing kereta masuk umah
aku tengok muka Dia
aku cakap

"Awak dan ayah awak ni adalah jenis manusia yang mendamai kan jiwa kan"
Dia senyum
aku terus pandang ke depan...

p/s: korang percaya tak ada orang belum nampak dengar nama ajerk kita dah rasa kerimasan nya.Kalau dia ada jerk sesak nafas kita jadik nya..Dalam hidup aku ADA.

2 ulasan:

  1. yer , ada ...
    Ada jumpa juga orang yang macam tu ..
    Mereka yang mendamaikan...dan mereka yang menyesakkan ..

    =)

    Have a good day ..~

    BalasPadam
  2. Kalau yang bole di elak ok,yang tak boleh elak ni yang payah

    BalasPadam