Rabu, 4 Disember 2013

Dia kata pasal kita ada Jiwa


3 hari 3 malam aku duduk kampung umah mak mertua aku
sejuk,aman damai..
masak sama sama ..
makan sama sama..
minum petang sama sama
pi makan durian sama sama
tidur pun berlentang lentang bersama sama

aku pun pelik
hilang marah aku
sakit hati aku
sakit jiwa aku
lihat mak pak mertua aku

yang ada kedamaian
yang ada kasih sayang
yang ada sepasang orang tua yang tua
yang hidup sunyi
tapi masih senyum
masih ketawa dengan kami
masih masak dan beli kan sarapan untuk kami
yang tak buat muka pun
bila menantu mithali terbangun pukul 10..
sebab anak yang Handsome tidur pukul 3 pagi layan kartun

aku cakap pada Dia
kenapa yer walau kita tahu apa yang mak buat
kita tetap layan mak baik
macam lupa plak

aku jadik tak kisah plak dia nak mengata aku
bagi aku mybe itu cara dia lepas kan kekecewaan dia
kot

Macam ayah aku pun
walau memacam benda dah jadik
aku tetap layan dia baik
bila lihat wajah tua
rasa sedih
hilang marah aku
Adik aku cakap aku lembik

Dia kata pada aku
Mungkin pasal kita ni
Ada Jiwa...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan