Selasa, 10 Mac 2015

lupa

punyerla lama tak tulis blog
sampai address blog sendiri pun aku lupa..
hentah apa apa....banyak mkn kepala ikan la tu

*update ala ala twitter gitew*

Ahad, 14 September 2014

Hilang

Lama tak tulis..
Hati masih terkesan dengan kehilangan..

Khamis, 5 Jun 2014

Bukan perempuan cinta pertama

Ya
Aku bukan cinta pertama
Bukan gadis manja
Bukan gadis manis
Bukan juga cantik yg dipuja
Jauh sekali wanita idaman atau dambaan
Dan aku tak ada dlm jelajah sejarah kehidupan kau yg dulu

Tapi aku ada hari ini
Dengan izin tuhan juga dihari hari mendatang
Memandang tinggi dan jauh kedepan
Memastikan sebuah kebahagian
Biarpun dengan seribu kelemahan
Dan lelahan

Ya
Aku tidak menarik pun pada pandangan pertama.....

Selasa, 29 April 2014

Hidup seribu tahun

" kita kan kena berkerja macam nak hidup seribu tahun,awak tak pernah dengar ker" kata Rahman.

" yer bang,tapi sambung nyer awak tak pernah dengar  ker,beribadah mcm kita nak mati esok..jgn amik yang depan shj".. Rahmah pua menyahut

Suasana sepi
Rahman mengetuk ngetuk papan kekunci laptopnya...

Khamis, 24 April 2014

Lelaki

Dia lelaki
Mereka lelaki
Kembalikan hak itu
Kembalikan kepada mereka...
Jangan di rampas
Jangan di persoal lagi

Mereka lelaki lelaki yg baik...

Khamis, 17 April 2014

Titian

Dalam hidup ni kita akan selalu kena buat pilihan
A atau B
Ya atau tidak
Yes or No

No such things macam tengah tengah la
Atau tak tahu la
Dan kalau kita perasan dlm hati kita selalu nya dah ada jawapan pun
Dah ada pun pilihan tu
Cuma sama ada kita takut atau ragu ragu atau tak pasti atau apa sahaja alasannya
Cuma yang pasti di akhirnya kita tetap kena buat pilihan
Macam di sana kelak
Sama ada syurga atau neraka
Tak adalah pulak tergantung berdiri kat titian mustaqim tu selama lama nya kan