Jumaat, 24 Januari 2014

Niaga Jumaat


thari tadi dok aku sidai baju kat beranda aku terdengar khutbah Jumaat
Masjid sepelaung ajer dari umah aku, pastu Masjid berada di kedudukan strategik atas bukit
so clear la aku dengar

Imam tu cakap kan
bangsa terdahulu
Bangsa paling bagus sekali ,bangsa Israel aka  Yahudi
Allah perintahkan diaorg beribadah satu hari setiap hari Sabtu
Mula mula depa buat la
pastu lelama
Diaorg tak buat
diaorg berurusniaga plak hari tuh
time tuh lah hari Manyak untung
Hari Sabtu plak hari banyak ong
ikan senang tangkap
urusniaga senang pada hari itu
so Allah bagi cash kat bumi
jadi kaum paling di Laknati

Kita ni plak
Orang Islam sebenar nya tak boleh berurusniaga dari Azan Jumaat sampai lah Imam bagi salam Solat Jumaat
haram berurusniaga time ni
Kowang tahu??
Aku ngaku nih aku baru tahu
Berapa orang ,orang kita tahu???

Allahualam..

Imam tuh cakap yang skang nih dok meniaga kat masjid tuh bukan fenomena yang cantik la
nak plak orang dok azan jumaat ko tengah layan cendol..
pastu yg jual cendol pun tak pi Solat Jumaat
sebuk basuh mangkuk cendol ...jap lagi lepas solat org nak makan cendol lagi
so double celebration di situ

ok dude
Salam Jumaat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan