Selasa, 26 November 2013

Doa mintak cinta

ok sebelum tulis nak gelak dulu..kua kua kua

Pasal tetiba mengetis nak tulis pasal cinta
Cinta aku pada Dia

Dulu masa aku belajar kat Uitm.
.masa tu aku buat diploma kot ker time aku buat degree aku pun tak ingat
masa tu aku dah ala ala give up dating dating lelaki ni
kuar sana kuar sini
 kadang ada yang aku bangun pagi jerk tetiba aku rasa tak suka plak dengan lelaki yang aku  baru keluar semalam..
yuppp boleh tetiba rasa macam macam tuh ajerk
pastu aku akan terus diam

pastu aku teringat aku pernah cakap kat sorang housemate aku
aku nak menjalani satu percintaan yang panjang sebelum aku kahwin (ok time ni aku jahil tak tahu bercinta tu tak boleh)
Aku cakap aku nak cari lelaki yang cinta dia aku rasa dalam denyut nadi dan aliran darah aku
poyo kan
poyo kan
Masa tuh tak ada astro
so drama TV3 skit belaku di situ
tapi memang betul..memang aku cakap macam tuh kat kawan aku

Nak di jadik kan cerita..
time time aku muda remaja tuh tengah famous doa mencari jodoh
doa nya ala ala begini
" Ya Allah andai dia milikku satu kan hatinya dengan hatiku,andai dia tercipta bukan buat ku,bantulah aku melupakan nya"

ha..yang betui betui aku tak ingat..saper nak tahu sila google..

tapi aku tak doa macam tuh
doa tu aku baca lepas aku kenal dia
lepas aku bercinta dengan dia
pastu kitaorg berpisah kejap pasal tak serasi time tu
ha time pisah tuh aku baca doa tuh
amik kau Allah makbul sampai hari ni

ok time aku tak ader sesaper tuh
boleh aku doa macam ni
"Ya Allah kau kurniakan seseorang untuk aku yang aku rasa cinta dan kasih sayang di dalam hati dan di dalam nafas dan aliran darah ku.. ".ala ala macam tuh lah doa aku(gila kan doa aku)
*bila ingat balik rasa poyo giler*

Nak tahu..
Selang tak berapa lama aku jumpa dia.(.jumpa dah lama dia cousemate aku..cinta jerk tak ada)
walau time tuh aku tengah ada lah kawan kawan ngan lelaki lain

Dalam...
Dalam perasaan aku pada dia time tuh
Masa terpisah sekejap tuh memang terbarai abis perasaan aku
satu perasaan yang tak pernah aku rasa
aku pernah mandi tapi gayung terlepas dari tangan dan aku menangis
dan aku masih ingat kata kata kawan aku
"menangis lah selagi ko nak menangis,merayu lah selagi ko rasa ko nak merayu sebab,sampai satu ketika kalau dia memang bukan untuk ko..hati ko sendiri akan suruh ko berhenti"
aku ingat kata kata dia sampai sekarang..10 tahun lepas..

Alhamdulilah
setelah 10 thn Dia masih di sini..
kasih sayang cinta masih sama
malah aku rasa lepas lahir si Handsome ni macam lagi best
walau time kerje pun caling caling..auwww...

ok saper nak muntah sila bangun sekarang
ok ni bukan nak membangga diri
sebab tuh aku cakap masih bahagia sehingga sekarang
esok lusa Allah turun kan ujian aku tak tahu..
Pernah
Pernah Allah turun kan ujian- ujian getir
Alhamdulilah...dia masih tido sebelah aku..hahahha 

ni cerita cinta aku dengan Makhluk Allah
Ya Aku tahu aku kena cinta kan Allah dan rasul
Itu cinta bab lain
bab yang tak ada persamaan dengan apa ada nya

dah aku nak sambung masak sup tulang...
chow..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan