Khamis, 5 September 2013

Tanda aras Kebahagian

Mood nak copy and paste ajerk ari nih..walaupun benda nih berangkai rangkai dalam urat kepala aku

ok mari kita menyelami makna KEBAHAGIAN aku copycat kat sini 

"

Kebahagiaan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

2010 - A year plenty of Hopes.jpg
Kebahagiaan ialah suatu keadaan perasaan aman damai serta gembira. Dengan kata yang lain, kebahagiaan melebihi hanya perasaan kegembiraan. Umumnya, kegembiraan amat berkait dengan sesuatu kejadian atau pencapaian yang khusus, sedangkan kebahagiaan berkait dengan keadaan yang lebih umum seperti kesenangan hidup atau kehidupan berumah tangga. Bagaimanapun, kedua-dua perasaan ini adalah amat berkait dan juga amat subjektif.
Kebahagiaan seseorang tidak dapat diukur atau digambarkan, dan berubah-ubah mengikut peredaran masa dan tempat. Orang yang kelihatan bahagia tidak semestinya bahagia, dan orang yang kelihatan tidak bahagia tidak semestinya tidak bahagia. Cuma orang itu sendiri yang tahu (iaitu berasa) sama ada dia bahagia atau tidak.
Pengertian kebahagiaan berbeza-beza antara seorang dengan seorang. Ada yang berasa bahagia kalau dia mendapat makananpakaian dan kediaman yang paling sederhana, terelak daripada penyakitkelaparan, danperang. Sebaliknya, ada orang berasa tidak bahagia meskipun hidupnya dalam keadaan yang aman, mewah, sihat, dan senang-lenang. Ada orang berasa tidak bahagia sekalipun, walaupun dia mempunyai kuasastatus, dan kekayaan."

betul aku agree!!

kebahagian berbeza beza mengikut keperluan seseorang.
kau tak boleh cakap tak ader duit orang tuh tak bahagia
kau juga tak boleh cakap ada duit confirm bahagia
kau tak leh cakap dapat bini cantik tak bahagia
kau tak leh cakap gak dapat bini hodoh confirm bahagia..

Mak mertua aku cakap pada suatu petang tgh lepak ramai-ramai
 " duit bukan sebab kebahagian"....kata dia mengulas tentang isu petang tuh

tapi kata menantu dia yang sorang tuh dia perlukan duit gak nak bahagia..

Menantu lain la bukan aku..kakkakakak

aku plak cakap kat Duit baja bina Kebahagian....(aku ckp belakang belakang jer)

kau tak setuju..????
.tak kisah boleh buat quote sendiri..
sebab untuk buat ko bahagia berbeza dengan sebab yang memboleh kan aku rasa bahagia....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan