Rabu, 11 September 2013

4 syarat wanita ke syurga

aku pandang wajah dia yang sedang tidur...

4 syaratmwanita nak masuk syurga

Solat

Puasa

Jaga Maruah

Mentaati suami....

Tak payah hurai kita semua dah sedia maklum kan pasal 4 syarat tuh

Aku pandang lagi muka dia..

Aku teringat ada uztaz ckp...

Rasullah s.a.w nampak banyak perempuan kat neraka
Tanya pada Jibrail knpmbanyak wanita nih

Jibrail reply balik

Ni wanita wanita yang menyakiti suami dengan LiDAH  nya



Ustaz  tu ada ulas lagi

3 syarat utama tuh banyak wanita boleh laksanakan

Tapi yang last tuh ramai tergelincir,aku tak nafikan memang pun...
Aku pun selalu tergelincir..kadang rebah terus bila hati dah sakit

Dulu masa time bercinta bertunang,aku rasa dah banyak dosa..nak cepat kahwin elak dosa
Sekarang nih..

Aku rasa lagi banyak dosa dok lawan ckp dia...sakitkan dia...

Dia suami yang baik...walau belum sepenuh nya...




2 ulasan:

  1. Memang wanita dan lidahya....tetapi lelaki yang suka membisu membuatkan wanita menjadi keliru maka terkeluarlah segala perkataan dari hati yang sudah tejeruk dan haru biru....sayalah itu!

    BalasPadam
  2. Kak jun..zara pun..bila keadaan haru biru..lidah pun mula lah laju jer.kadang bisa dr pedang..

    BalasPadam